W życiu każdego faceta większości facetów przychodzi moment na założenie rodziny, wybudowanie domu, spłodzenie syna – taki start w „prawdziwe” życie. W wypadku firm tuningowych jest podobnie, zaczynają od skromnych dodatków, potem oferta powiększa się o felgi i wydech. Rosną w siłę i nabierają doświadczenia, również tego złego i dołującego. Aż tuner osiąga moment w swoim życiu, kiedy ma chęć i jest gotowy do bardzo zaawansowanych, kompleksowych modyfikacji samochodów, tworząc praktycznie nowy model, własnego supersamochodu.
Główny projektant Carlssona, Rolf Shepp, chciał stworzyć Gran Turismo marzeń, trzeba przyznać, że poprzeczkę ustawił sobie bardzo wysoko.. Auto musiało być piękne, ze świetną aerodynamiką, czysto sportowe, a jednocześnie zachowujące charakter Mercedesa – wygodnej limuzyny.
Tak powstał….
Carlsson C25
Herr Shepp rozebrał na czynniki pierwsze już ekskluzywnego Mercedesa SL i zaczął od likwidacji skomplikowanego i ciężkiego mechanizmu otwierania metalowego dachu. W jego miejsce zaprojektował konwencjonalny dach, dzięki czemu odchudził auto oraz wzmocnił i usztywnił całą konstrukcję. Unikalna stylistyka C25 sprawia, że nie można go pomylić z innymi autami na drodze, szczególnie z „dawcą” – SLem.
Niepowtarzalność supersamochodu z Merzig bierze się również z prostej przyczyny, produkcja limitowana jest do 25 sztuk i to po 1 sztuce na kraj. Jeśli chcesz kupić C25 w Polsce, musisz się spieszyć
Gran Turismo Carlssona ma niebotyczne 753 KM i przyspieszenie 3.7s do 100 km/h. Sercem i głównym powodem takiego zamieszania na drodze jest świetny silnik V12, który został dopracowany i udoskonalony przez Carlssona.
Swoją moc 753 koni mechanicznych silnik V12 zawdzięcza doświadczeniu inżynierów Carlsson. Układ wydechowy wykonany ze stali nierdzewnej, sportowe filtry, optymalizacja oprogramowania silnika uwzględniająca dobór długości wtrysku i czasu zapłonu to tylko jedne z wielu zalet silnika V12 Carlsson. Ponadto do C25 dobrano specjalne kolektory wylotowe i zapewniono optymalny przepływ powietrza. Skutkiem tych zabiegów jest moment obrotowy przekraczający 1320 Nm, który z przyczyn bezpieczeństwa został elektronicznie ograniczony do 1150 Nm.
Komfort i łatwość prowadzenia są istotne dla każdej osoby przyzwyczajonej do jakości Mercedesa. Żaden samochód GT nie może równać się tu z Carlsson C25. Inteligentny system sterowania C-Tronic® SUSPENSION na bieżąco analizuje stan nawierzchni oraz zachowanie kierowcy. Dzięki temu może sterować pracą amortyzatorów i sprężyn w taki sposób, by jak najlepiej dostosować się do bieżącej sytuacji. C-Tronic® SUSPENSION dba także o zachowanie pojazdu podczas agresywnej sportowej jazdy, redukując wszelkie przechyły boczne i ułatwiając pokonywanie najwęższych zakrętów.
O bezpieczeństwo i komfort podróżnych dbają także liczne zabezpieczenia Mercedes-Benz: ABS, ESP, poduszki powietrzne, ochrona pieszych i wiele innych. C25 nie wymaga specjalistycznego serwisu, dzięki czemu konserwacją pojazdu może zająć się każdy autoryzowany punkt Mercedes-Benz.
Cudowny dźwięk V12 wydobywa się dwóch podwójnych, ogromnych końcówek wydechu wykonanych z grubej stali nierdzewnej.
Każdy C25 tworzony jest wg indywidualnego życzenia Klienta, który decyduje o wszystkich detalach swojego przyszłego samochodu. Dwu- lub trzykolorowy lakier karoserii używany jest także wewnątrz.
High-endowy system audio, którego producentem jest francuski Focal, dostosowywany jest do charkaterystyki akustycznej pojazdu i sugestii Klienta.
Oczywiście nie ma też żadnych ograniczeń w wyborze materiałów wykończeniowych – w kombinacjach drewna, karbonu, metalu i luksusowych tapicerek ograniczeniem jest tylko wyobraźnia.
No może jest jedno małe ograniczenie jeśli chodzi o zakup takiego auta, w sumie 2 ograniczenia: limitowana produkcja do 25 sztuk oraz cena – około 500 000 euro.
Tym optymistycznym akcentem zapraszam na kolejną dawkę fotek