Carbon, moc, dźwięk i zaawansowane technologicznie kute felgi
Carbon, moc, dźwięk i zaawansowane technologicznie kute felgi: to cztery najważniejsze składniki ekskluzywnego programu tuningu NOVITEC ROSSO dla nowego Ferrari 458 Speciale.
Elementy pakietu aerodynamicznego, skrojone na miarę z najlepszego włókna węglowego, zostały przetestowane i dopracowane w tunelu aerodynamicznym. Dzięki tej „kosmicznej” technologii pakiet NOVITEC nie tylko nadaje charakteru ale również pozytywnie wpływa na aerodynamikę samochodu.
Technologia z F1
Z pakietem mocy 636 KM, dwumiejscowe coupe osiąga prędkość 330 km/h. Ekstremalny, sportowy układ wydechowy wykonany jest ze stopu INCONEL, materiału używanego dotychczas w Formule 1, który nie tylko optymalizuje krzywą mocy oraz znacznie poprawia dźwięk, ale także ma niższą wagę niż seryjny układ.
Superlekkie i superwytrzymałe kute felgi
Skrojone na miarę 21” kute felgi NOVITEC ROSSO, zmodyfikowane zawieszenie z systemem podnoszenia przodu oraz ekskluzywne opcje wykończenia wnętrza nadają unikalnego charakteru włoskiego super samochodu.
Aktywna aerodynamika
System aktywnej aerodynamiki nadwozia w Ferrari 458 Speciale był prawdziwym wyzwaniem dla inżynierów i projektantów NOVITEC ROSSO. Stanęli na wysokości zadania i opracowali elementy aerodynamiczne z carbonu, które jednocześnie są lekkie i bardzo wytrzymałe, przez co perfekcyjnie wpisują się w filozofię bezkompromisowego, czysto sportowego potwora drogowego.
Pakiet aerodynamiczny z carbonu
Połączenie przedniego spojlera NOVITEC ROSSO oraz dokładek nie tylko poprawia wygląd 458 Speciale ale również minimalizuje unoszenie przedniej osi przy wysokich prędkościach, co znacznie poprawia jego stabilność na drodze. Ponadto, owiewki centralnego wlotu powietrza w zderzaku oraz spojler na klapie bagażnika składają się na rasowy wygląd. Nowy, unikalny design wieńczą wykończenia lusterek i drzwi z carbonu.
Z przednimi akcentami współgrają zadziorne listwy boczne oraz carbonowe skrzela za boczną szybą.
Aby zmniejszyć negatywne podnoszenie tylnej osi oraz zoptymalizować profil aerodynamiczny 458 Speciale, NOVITEC ROSSO opracował tylne skrzydło i dyfuzor z carbonu, który zachowuje funkcje seryjnego – elektronicznie sterowanego. Specjalne panele kontrolujące przepływ powietrza są częścią całego systemu, którego głównym zadaniem jest znaczna poprawa aerodynamiki auta. Elementy nie tylko optymalizują przepływ zimnego powietrza do chłodnic silnika i oleju, ale jednocześnie dzięki swojemu specjalnemu kształtowi, kierują strumień powietrza nad tylnym skrzydłem.
Czysto wyścigowe korzenie samochodu dopełnione są przez dodatkowe elementy z carbonu, jak grill czy obudowa światła przeciwmgielnego.
Dodatkowo, pokrywa silnika oraz dach mogą być wykonane z włókna węglowego.
Przyciemniane tylne lampy z carbonową obudową, ciemne kierunkowskazy i światło stop LED – świetnie współgrają z „morzem” carbonu.
Kute felgi NF4 – bez kompromisów
Przednia i tylna oś zaopatrzona jest w 21” kute felgi NOVITEC ROSSO NF4, które jest idealnym wyborem w przypadku super sportowych samochodów, gdzie piękno zawsze musi iść w parze z wytrzymałością. Technologia kucia felg jest sztuką samą w sobie, pozwala tworzyć cienkie, jednak bardzo wytrzymałe ramiona ramiona, przy czym waga felgi jest najniższa w swojej klasie na rynku.
Felgi dla Ferrari 458 Speciale dla przedniej osi mają szerokość 9 cali, na tylną 12 cali. Obręcze spasowane są z najlepszymi oponami na rynku, które dostarcza partner technologiczny, firma Pirelli. Wysoko wytrzymałościowe opony PZero w rozmiarze 255/30 x 21 oraz 325/25 x 21, podołają nawet najcięższym próbom na torze.
Sportowe zawieszenie nie musi oznaczać braku komfortu
Hydrauliczny system podnoszenia NOVITEC ROSSO dla 458 Speciale jest bardzo praktyczny i sprawdza się w wielu przypadkach. Przód samochodu może być uniesiony o 40mm przez naciśniecie przycisku, dzięki czemu bez obaw nasz ukochany sportowy samochód przejedzie przez „śpiących policjantów” czy przeszkody na parkingach. Przód powraca do oryginalnej wysokości po ponownym naciśnięciu przycisku lub automatycznie po osiągnięciu prędkości 80 km/h. Dodatkowo, sportowe sprężyny NOVITEC ROSSO mogą obniżyć 458 Speciale o ok. 30 mm, a dzięki sportowym stabilizatorom i wspornikom poprawia się prowadzenie.
Mocy przybywaj… 636KM i Vmax ponad 330 km/h
Pakiety podniesienia mocy to wyróżnik NOVITEC ROSSO: 4.5 litrowy motor w 458 Speciale może generować 636 KM oraz 572 Nm.
Optymalizacja silnika poprawia m.in. krzywą zapłonu i wtrysku. Delikatnie wyższe wartości limitera w połączeniu z ultra szybką zmianą biegów pozwala na przekroczenie 330 km/h.
Sportowy układ wydechowy prosto z F1
Bardzo ważnym czynnikiem pozwalającym na tak spektakularne osiągi 458 Speciale jest zaawansowany technologicznie układ wydechowy NOVITEC ROSSO. Składa się z dwóch sportowych kolektorów, sportowych katalizatorów oraz tylnego tłumika.
Dostępna jest również opcja elektronicznego sterowania klapami, z możliwością wyboru pomiędzy ściszonym dźwiękiem, a czysto sportowym, znanym z torów wyścigowych. System obsługiwany jest przez seryjne Manettino na kierownicy.
Zwieńczeniem układu wydechowego są dwie, czarne, matowe końcówki wydechu o średnicy 100mm. Sportowy wydech dzięki lepszemu przepływowi spalin zapewnia wzrost mocy oraz dostarcza rasowy dźwięk. Co więcej, układ wykonany jest ze stopu INCONEL, materiału używanego w Formule 1, dzięki czemu odprowadzanie ciepła jest nieporównywalne do standardowych stopów, podobnie jak redukcja wagi – układ wydechowy NOVITEC ROSSO jest lżejszy o 7 kilogramów! Sportowy wydech dostępny jest również jako oddzielny produkt, bez podniesienia mocy.
Ekskluzywne wnętrze
Specjaliści NOVITEC ROSSO zadbali także o wnętrze 458 Speciale, proponując nieskończone opcje wykończenia w skórze, alcantarze i innych materiałach.
Świetnym dodatkiem korespondującym z elementami aerodynamicznymi będzie pakiet akcesoriów wewnętrznych z carbonu: deska rozdzielcza, zegary oraz łopatki zmiany biegów.