Aby wydobyć z silnika V8 biturbo adekwatny do osiągów dźwięk postawiliśmy na bezkompromisowe rozwiązanie. Najlepsze auta świata wymagają bowiem najlepszych tunerów świata! Z tego powodu sięgnęliśmy na półki niemieckiej firmy Hamann. Oprócz nowego układu wydechowego Klient zdecydował się również na drobną personalizację wnętrza.
Spośród wielu wersji układu wydechowego Hamann w tym przypadku postawiliśmy na jedno z bardziej zaawansowanych rozwiązań. Do X6 trafił tłumik tylny z klapami podłączanymi pod fabryczny system. Dzięki temu głośność wydechu pozostaje pod kontrolą za pomocą przycisku na konsoli środkowej. Bez dodatkowych instalacji oraz pilotów, działa jak fabryczny układ.
Tłumik montowany jest w miejsce fabrycznego do oryginalnych punktów montażowych. Nie wymaga dalszych modyfikacji auta, zastępując seryjne rozwiązanie. Ma to duży wpływ w przypadku gwarancji producenta na samochód. Całość posiada również certyfikat TUV.
Wydech to jednak nie tylko dźwięk ale i wygląd. W tym przypadku dbają o niego nowe końcówki – w wykończeniu czarny mat, o średnicy ponad 10cm. Podkreślają one możliwości pojazdu i zapewniają agresywniejszy wygląd tylnej części auta.
We wnętrzu zamontowaliśmy natomiast zestaw pedałów oraz podnóżka wykonanych z aluminium. Również tutaj postawiliśmy na kolor czarny. Elementy charakteryzują się nie tylko ciekawszym designem ale również dużo większą wytrzymałością na zużycie aniżeli fabryczne nakładki.
Gdy auto brzmiało już jak należy, zajęliśmy się wyglądem zewnętrznym. Również w tym przypadku postawiliśmy na najwyższą jakość. Carbonowe elementy japońskiej firmy 3DDesign to gwarancja perfekcyjnego włókna i wykonania.
Aby nadać większej agresywności z przodu pojazdu zastosowaliśmy dolną dokładkę z dodatkowymi przetłoczeniami. Obniża ona wizualnie samochód i zapewnia mu sportowy wygląd adekwatny do mocy i brzmienia.
Nawiązując do przedniego elementu, zasotosowaliśmy carbonowe dodatki również z tyłu. Tutaj wybór padł na nowy dyfuzor - dużo masywniejszy niż fabryczny z dodatkowymi statecznikami pośrodku.
Najważniejszy jest jednak dźwięk auta – a ten nie rozczarowuje! Dużo bardziej basowy, niski również na wolnych obrotach czego zdecydowanie wcześniej brakowało. Jednocześnie układ nie jest męczący w codziennym użytkowaniu, pozwalając cieszyć się lepszym dźwiękiem w każdych warunkach.
Choć BMW X6 M z pozoru nie wymaga poprawek, jak widać przy opisywanym egzemplarzu kilka zmian potrafi jeszcze bardziej uatrakcyjnić tego niespełna 600 konnego SUVa. Teraz zachwyca nie tylko swoją mocą – ale i nowym dźwiękiem!
Jeżeli również chciałbyś spersonalizować swoje auto zapraszamy do kontaktu z GranSport – liderem tuningu aut premium w Polsce.
Zdjęcia przed montażem carbonowych elementów stylizacyjnych:
Zdjęcia po montażu carbonowych elementów stylizacyjnych: