Mercedes-Benz Klasy G z zawieszeniem Brabus Ride Control
Mercedes-Benz Klasy G to konstrukcja oparta na ramie, zaprojektowana pierwotnie z myślą o trwałości i właściwościach terenowych. W wersjach drogowych – szczególnie przy wyższych prędkościach i dynamicznej jeździe – seryjne zawieszenie bywa jednak kompromisem pomiędzy komfortem a precyzją prowadzenia. Właśnie dlatego w tym projekcie kluczowym elementem modyfikacji było zawieszenie Brabus Ride Control.

Brabus Ride Control – co zmienia w G-Klasie?
Zawieszenie Brabus Ride Control to kompletny zestaw amortyzatorów i sprężyn zaprojektowany specjalnie pod geometrię i masę Klasy G. Jego zadaniem jest realna poprawa zachowania samochodu na drodze.
Najważniejsze cechy techniczne:
- zmniejszenie przechyłów nadwozia przy dynamicznych manewrach,
- lepsza kontrola tłumienia przy wysokich prędkościach,
- poprawa stabilności przy zmianach pasa i hamowaniu,
- zachowanie komfortu jazdy pomimo usztywnienia charakterystyki,
- pełna kompatybilność z seryjnymi systemami pojazdu.
W praktyce G-Klasa z Ride Control prowadzi się bardziej przewidywalnie i precyzyjnie, szczególnie na drogach szybkiego ruchu, gdzie seryjne zawieszenie ujawnia swoje ograniczenia.


Brabus Adventure – elementy funkcjonalne
Oprócz zawieszenia, samochód został doposażony w wybrane komponenty z pakietu Brabus Adventure, które mają charakter zarówno użytkowy jak i wizualny.
Oświetlenie dachowe Brabus
- zwiększa widoczność w warunkach nocnych i terenowych,
- zintegrowane z linią dachu,
- zaprojektowane z myślą o trwałości i odporności na warunki atmosferyczne.
Front Guard Brabus
- element ochronny przedniej części nadwozia,
- wzmacnia wizualnie masywną sylwetkę G-Klasy,
- stanowi funkcjonalne zabezpieczenie przy jeździe poza asfaltem.
Wszystkie elementy pakietu Adventure zachowują zgodność z konstrukcją pojazdu i nie wpływają negatywnie na jego użytkowanie drogowe.
Kompleksowa realizacja w jednym miejscu
Projekt został wykonany kompleksowo — od doboru odpowiednich komponentów Brabus, przez montaż, aż po finalną kalibrację i kontrolę geometrii zawieszenia.
Przy tego typu modyfikacjach kluczowe jest doświadczenie w pracy z Klasą G, szczególnie w kontekście ingerencji w układ jezdny pojazdu o konstrukcji ramowej.







































