Mercedes-Benz Klasy G z zawieszeniem Brabus Ride Control

Mercedes-Benz Klasy G to konstrukcja oparta na ramie, zaprojektowana pierwotnie z myślą o trwałości i właściwościach terenowych. W wersjach drogowych – szczególnie przy wyższych prędkościach i dynamicznej jeździe – seryjne zawieszenie bywa jednak kompromisem pomiędzy komfortem a precyzją prowadzenia. Właśnie dlatego w tym projekcie kluczowym elementem modyfikacji było zawieszenie Brabus Ride Control.

Mercedes G 63 AMG Brabus


Brabus Ride Control – co zmienia w G-Klasie?

Zawieszenie Brabus Ride Control to kompletny zestaw amortyzatorów i sprężyn zaprojektowany specjalnie pod geometrię i masę Klasy G. Jego zadaniem jest realna poprawa zachowania samochodu na drodze.

Najważniejsze cechy techniczne:

  • zmniejszenie przechyłów nadwozia przy dynamicznych manewrach,
  • lepsza kontrola tłumienia przy wysokich prędkościach,
  • poprawa stabilności przy zmianach pasa i hamowaniu,
  • zachowanie komfortu jazdy pomimo usztywnienia charakterystyki,
  • pełna kompatybilność z seryjnymi systemami pojazdu.

W praktyce G-Klasa z Ride Control prowadzi się bardziej przewidywalnie i precyzyjnie, szczególnie na drogach szybkiego ruchu, gdzie seryjne zawieszenie ujawnia swoje ograniczenia.

Mercedes G 63 AMG Brabus

Mercedes G 63 AMG Brabus


Brabus Adventure – elementy funkcjonalne

Oprócz zawieszenia, samochód został doposażony w wybrane komponenty z pakietu Brabus Adventure, które mają charakter zarówno użytkowy jak i wizualny.

Oświetlenie dachowe Brabus

  • zwiększa widoczność w warunkach nocnych i terenowych,
  • zintegrowane z linią dachu,
  • zaprojektowane z myślą o trwałości i odporności na warunki atmosferyczne.

Front Guard Brabus

  • element ochronny przedniej części nadwozia,
  • wzmacnia wizualnie masywną sylwetkę G-Klasy,
  • stanowi funkcjonalne zabezpieczenie przy jeździe poza asfaltem.

Wszystkie elementy pakietu Adventure zachowują zgodność z konstrukcją pojazdu i nie wpływają negatywnie na jego użytkowanie drogowe.


Kompleksowa realizacja w jednym miejscu

Projekt został wykonany kompleksowo — od doboru odpowiednich komponentów Brabus, przez montaż, aż po finalną kalibrację i kontrolę geometrii zawieszenia.

Przy tego typu modyfikacjach kluczowe jest doświadczenie w pracy z Klasą G, szczególnie w kontekście ingerencji w układ jezdny pojazdu o konstrukcji ramowej.

Mercedes G 63 AMG Brabus

Mercedes G 63 AMG Brabus

Mercedes G 63 AMG Brabus

Mercedes G 63 AMG Brabus

Mercedes G 63 AMG Brabus

Mercedes G 63 AMG Brabus

Mercedes G 63 AMG Brabus

Mercedes G 63 AMG Brabus