Skoda Octavia RS to ciekawa alternatywa dla VW Golf GTI. Usportowiony sedan z 230 KM pod maską to niewątpliwie świetny wybór na auto daily z lekkim pazurem. Niestety jego dźwięk mocno odbiega od konkurentów – jak zazwyczaj w takich przypadkach z pomocą przychodzi system Remus.
Układ wydechowy Remus dostępny jest zarówno dla wersji sedan jak i kombi z silnikami 2.0 TFSI. Austriacki producent proponuje wydech z wielu wersjach perfekcyjnie dopasowanych do oczekiwań nabywców. Do wyboru mamy więc więc systemy cat-back z homologacją jak i bez homologacji, wersję z downpipe a także opcjonalne sterowanie głośnością za pomocą pilota.
W prezentowanym egzemplarzu Octavii RS po faceliftingu wybór padł na najcichszą wersję – system cat-back z homologacją, bez sterowania dźwiękiem z pilota. Wydech składa się z tłumika przedniego, przelotowej rury łączącej oraz dwóch tłumików tylnych. Całość montowana jest do fabrycznych końcówek wydechu. Takie rozwiązanie gwarantuje minimum ingerencji w auto – wydech montowany jest do fabrycznych punktów montażowych, nie wymaga jakichkolwiek dodatkowych modyfikacji. Ma to olbrzymie znaczenie dla fabrycznej gwarancji na samochód.
Nowy dźwięk to dużo niższa barwa – układ Remus zapewnia „basowość” dźwięku nawet na niskich obrotach. Najważniejszą zmianą jest jednak pojawienie się „strzałów” przy zmianach biegów charakterystycznych dla wielu aut sportowych. Wszystko to w tym przypadku połączono z homologacją EEC, dzięki czemu Octavia nie straciła nic ze swoje użyteczności i nie męczy w codziennej jeździe. Posłuchajcie jej brzmienia:
Jeżeli również chciałbyś poprawić dźwięk swojego auta zapraszamy do kontaktu z GranSport – Oficjalnym Dealerem REMUS w Polsce!